4 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΛΛΑΔ: Από το 2017 η αναλογική χρέωση διοδίων στην Εγνατία Οδό!

Σε δύο και κάτι χρόνια αναμένεται
 να λειτουργήσει το νέο σύστημα για 
την αναλογική τιμολόγηση των διοδίων
 στην Εγνατία Οδό. Σύμφωνα με τον
 προγραμματισμό που υπάρχει, αυτό
 θα πρέπει να τεθεί σε λειτουργία την
 1η Ιανουαρίου 2017.Ωστόσο μέχρι 
τότε, είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν 
οι σημερινοί σταθμοί διοδίων που 
λειτουργούν στην Εγνατία Οδό, ήτοι
 επτά τον αριθμό.Ήδη στις αρχές του
 2015, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τρείς νέοι σταθμοί, που θα τοποθετηθούν
 στους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού: Ο πρώτος στον άξονα Δερβένι – Σέρρες –
 Προμαχώνας, σε σημείο κοντά στα σύνορα με τη Βουλγαρία, το οποίο δεν έχει οριστεί
 ακόμη. Ο δεύτερος σταθμός θα κατασκευαστεί στον άξονα Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή
 και ο τρίτος στον άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι. Τους τρείς σταθμούς θα κατασκευάσει 
ο ιδιώτης ανάδοχος που θα αναλάβει τις υπηρεσίες λειτουργίας και υποστήριξης των
 σταθμών διοδίων της Εγνατίας. Ο διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 48 εκ. ευρώ,
 βρίσκεται σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται στις 11 Σεπτεμβρίου.Η διάρκεια του
 διαγωνισμού έχει οριστεί στα 4 χρόνια, ωστόσο μπορεί να αλλάξει εάν το επιθυμεί 
ο παραχωρησιούχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό για την
αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού, που εξακολουθεί για πολλούς μήνες να 
παραμένει στα συρτάρια του ΤΑΙΠΕΔ. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται το κείμενο
 της προκήρυξης, εφόσον ο παραχωρησιούχος δεν επιθυμεί τη συνέχιση της σύμβασης
 με τον ανάδοχο των διοδίων, η Εγνατία Οδός θα καταγγείλει εγγράφως τόσο τη 
συμφωνία-πλαίσιο για τα διόδια όσο και τις εν εξελίξει επιμέρους συμβάσεις αζημίως 
για την ίδια, για το ελληνικό δημόσιο και για το ΤΑΙΠΕ∆.

Η αναλογική χρέωση
Η αναλογική χρέωση, ήτοι ανά χιλιόμετρο που θα διανύει ο κάθε οδηγός, αποτελεί 
αίτημα και της Ηπειρωτικής κοινωνίας, όπως έχει εκφραστεί είτε με έγγραφα του 
Περιφερειάρχη κ.Αλέξανδρου Καχριμάνη, είτε με αποφάσεις του Περιφερειακού
 Συμβουλίου.Το ζήτημα έχει τεθεί κατ’ επανάληψη, τόσο με αφορμή την αρχική πρόθεση
 της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΣ Α.Ε. να λειτουργήσει τα διόδια του Δροσοχωρίου, όσο και με
 τους σταθμούς διοδίων που ήδη λειτουργούν σε Μαλακάσι-Τύρια.Με το σημερινό
 σύστημα επιβαρύνονται όσοι κινούνται σε καθημερινή βάση διανύοντας μικρές 
αποστάσεις από τους σταθμούς διοδίων, π.χ. Μαλακάσι- Μέτσοβο, Γιάννενα-
 Παραμυθιά, καθώς υποχρεούνται να καταβάλλουν το σύνολο της τιμής που 
ανέρχεται για δίκυκλα και τρίκυκλα 1,70 ευρώ, ελαφρά και επαγγελματικά οχήματα
 2,40 ευρώ, επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά, λεωφορεία 6 ευρώ και αρθρωτά 
λεωφορεία και βαρέα οχήματα 8,40 ευρώ. Για την αντιμετώπιση της αδικίας που 
υπάρχει, έχουν υποβληθεί κατ’ επανάληψη αίτημα από τον Περιφερειάρχη και άλλους
 φορείς για την εφαρμογή εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες της 
Εγνατίας Οδού, που όμως δεν βρήκε ανταπόκριση στην πράξη.Με την ηλεκτρονική 
χρέωση, αυτή θα γίνεται ανά χιλιόμετρο και σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς
 πιθανότατα θα ισχύσει η ίδια τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζεται στις συμβάσεις 
παραχώρησης των οδικών αξόνων, δηλαδή χρέωση της τάξης του 0,04 ευρώ με 0,06
 ευρώ ανά χιλιόμετρο.Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Πρόεδρος και Διευθύνων 
Σύμβουλος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Παρασκευάς Σαββαΐδης, είπε ότι ήδη 
γίνεται η προεργασία για την εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος.
 Η καταγραφή των οχημάτων θα γίνεται στις εισόδους και στις εξόδους η 
έξοδος, όταν και θα καλούνται να πληρώσουν το αντίτιμο οι οδηγοί.

Ο Σταθμός ΣΕΑ Παραμυθιάς 
Ένα άλλο «πρόβλημα» που αντιμετωπίζει η Εγνατία Οδός, είναι οι Σταθμοί
 Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Σήμερα λειτουργεί μόνο ένας στον 
Πλάτανο Ημαθίας, καθώς οι άλλοι τέσσερις για τους οποίους υπάρχουν υπογεγραμμένες
 συμβάσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και αυτός του Ελευθεροχωρίου 
κοντά στην Παραμυθιάς, καθυστερούν εξαιτίας οικονομικών δυσκολιών που 
αντιμετώπιζε η ανάδοχος εταιρία ΑΕΓΕΚ. Σύμφωνα με δηλώσεις που έχει κάνει 
ο κ. Σαββαϊδης, τα προβλήματα του αναδόχου φαίνεται να προχωρούν προς λύση.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: